Let memories become stories and stories become content.

I remember the year we won 7-1 in the classic.
I remember those Copa Libertadores matches on freezing nights, jumping up and down on the wooden stalls of the old stadium.
I remember hugging my brothers when that free-kick gave us the 2009 championship.
I remember that first game with my son on my shoulders. He asked me why the radio was so loud in the stadium, it was our fans cheering the team arriving.

What it is?
It’s  an app where memories are stored. Memories of sporting events you saw and experienced: recording the ambient sound, the songs of the fans, video of that penalty or save, "that Selfie" before the Goal.
You’ll be able to take note of upsets, unbelievable luck, sublime skill, incredible stats, or simply leave a record of the ones who shared that special moment with you.

Clicking here you’ll discover what any fan would cherish forever

How does it work?
The Club uploads game information in real time, match date, the lineup, the jerseys, the result, and curious incidents.
Then the Fan chooses which content he wants to save to upload and share.
Songs, Selfies, Video, Anecdotes.

Benefits?
The Club gets two main benefits:
Social value: Greater connection with the fans, better data about their interests, fan photography, evidence of participation and celebration, promotion and archiving of club history and culture, a longer lasting social memory of the events, etc.
Monetary value: Ticket Sales and Merchandising, Advertising, Sponsors, Subscriptions through the app.

#FanEngagement ?
This app aims to create a closer link between fan and the club.
Every time fans attend the football stadium the bond gets stronger and more memorable.
More than an app, the Fan Memories is a CONCEPT applicable to any event.





Mark
Somos
Una Agencia Boutique y Creativa,
con un claro enfoque en los deportes y la tecnología.

Hacemos
Unimos los negocios del deporte con las últimas tendencias del mundo digital.
Innovando estrategicamente y aplicando talento y creatividad.
 

Utilizamos el Principio
K.I.S.S
(Keep it simple stupid)
y con sentido común brindamo soluciones.
Soluciones principalmente cuantificables.

Latest Work , Project & News          


12/09 Work in Progress: Rugby World Cup, Japon 2019. Nuevas tecnologías en los estadios & Fan Engagement Report.

25/03
GSIC & Challenge the Game (Johan Cruijff ArenA) Allá vamos con un nuevo proyecto. #FanMemories

04/03
Siguiendo con la estrategia de estar cerca del deporte y la tecnología, TheOutsideOffice dirá presente en la ExpoSport Zurich Maratón y en la Global e-Sport Summit #GES19

28/02

Propuesta de Partnership con el Club Estudiantes de La Plata.

21/02
Presentación de Agencia y propuestas de colaboración. “El Color de las Carreras” BKOOL, El simulador más real.
Apoyándonos en ese concepto, y viendo que el verdadero feeling de las carraeras es ese “Color”, los protagonistas, los especatdores y las marcas. Esas marcas que han quedado en el recuerdo y la historia de los Tour, Giro, de La Vuelta (Le Coq en el Tour, Carrefour, Corriere de la Sera, La Once. Skoda, Discovery, etc.) son las que han puesto ese ambientaso. Ese color del que hablamos.
Como agencia, más allá de colorear el simulador de marcas, queremos poder ofrecerle a esas marcas nuevas oportunidades de anunciarse y estar presentes en ambos mundos: el real y el virtual.
Comenzar a construir en el ciclismo virtual lo que es real, y que se sienta como lo que es: uno de los pocos deportes que hay un contacto directo entre espectador y protagonista.

03/02
Estuvimos en la ISPO Munich 2019 Impresionados con los nuevos 50 productos que nos dejaron con ganas de que sean 100 más. Las conferencias en el auditorio de ISPO Academy, fueron una mejor que otra. La presentación de Adidas titulada, “Transformando vidas desde lo digital” (un título super fuerte) fue una pasada, Benjamin Penker de leAD Sport se explayó sobre el ecosistema dentro de los aceleradores e incubadores deportivos; y presenciamos la charla del siempre vigente Tony Hawk en el ISPO DIGITIZE.
Y luego hicimos un lindo resumen que lo puedes descargar aquí.







The Outside Office is the Sport Division of Finally.
Copyright @2019

  • Unimos lo real con lo digital
  • Activaciones dentro de los eSport
  • Realidad Virtual
  • Realidad Aumentada
  • Lo digital y los Fans
  • Insights, Tendencias e Investigación
  • Estrategias de Negocio
  • Consultoría de Marcas
  • Crecimiento Digital
  • Campañas Integradas
  • Diseño Gráfico
  • Diseño Web
  • Social Media
  • Embajadores
  • Contenido para Atletas
  • Partnership & Sponsorship